anja pärssons comeback

ANJA FÖRSTA SVENSKA GULDMEDANGÖREN ?

även den tuffa skaddan som skedde i går står fortfarande anja pärson på benen igen ,! efter sin knäolycka i stöt loppet när hon låg tvåa kunde ta igen och ligga etta, i sista kurvan small det . men nu kör anja igen med smärtstillande och är på skidorna igen . !! KOM IGEN ANJA PÄRSON !

Anja Pärson har gett sig själv chansen till medalj i superkombinationen.

Svenskan är efter störtloppet 1,41 sekunder efter ledande amerikanskan Lindsey Vonn.

– Jag ville åka målhoppet igen och övertyga mig, det var drivkraften, säger Anja som enligt SVT även gett klartecken för slalomen.

Anja Pärson bestämde sig bara minuter före start för att göra ett försök. Trots den vådliga flygturen kastade sig svenskan ut i samma backe igen.

– Det är många känslor på en och samma gång, det var tufft att starta i dag. Jag tog beslut cirka fem minuter innan start. Det är första gången jag varit tveksam så nära inpå start, men det är OS – man måste göra allt man kan, säger Pärson.

”Ett berg att bestiga”

Svenskan var bra med vid de första mellantiderna men i den andra halvan av backen rann tiden iväg. I mål var Pärson 1,41 efter ledande Lindsey Vonn.

Hur känns benen?

– Det gör ont, det var inget jag kunde koppla bort under åket, men jag kände mig såpass att jag kunde åka. Det är inget som är sönder, det är bara för mig att övertyga mig om att jag kan åka även om det känns. Jag ville åka målhoppet igen och övertyga mig, det var drivkraften, säger 28-åringen.

Kör på smärtstillande

– Landningarna var inte sköna när man har ont, det är tyvärr slagigt och riktigt dåligt sikte, så allt är emot mig. Men det är också ett berg att bestiga, att övernå mig själv

Efter kraschen i går hade arrangörerna tagit ner det stora hoppet innan målhanget. Det resulterade i färre krascher trots att många av åkarna var mer ovana vid disciplinen.

Har du kört på smärtstillande?

– Bara Alvedon och Voltaren.

Enligt SVT kommer Pärson, trots tidigare tvekan, även att köra slalomen. Svenskan ligger sjua efter störtloppet och har startnummer 24 i slalomen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0